قیمت ماش ریز و درشت ایرانی سال ۱۴۰۰

ققیمت ماش ریز و درشت ایرانی

قیمت ماش ریز و درشت ایرانی سال ۱۴۰۰ چقدر است ؟ ماش نیز جزء حبوباتی است که هم نمونه ایرانی و هم نمونه وارداتی آن در بازار موجود می باشد این محصول در سایز های ریز و درشت در دسترس است.

قیمت ماش ریز و درشت ایرانی

ماش یکی از حبوباتی است که اکثراً در مناطق گرمسیر تولید می شود از این رو در ایران استان خوزستان بیشترین میزان ماش را تولید می کند به طوری که شهرستان های دزفول ،شوشتر و شوش به عنوان تولید کننده های اصلی این محصول در کشور به شمار می آیند. در استان لرستان نیز در مقدار محدودی از این محصول تولید می شود.

همانطور که اشاره کردیم ماش به دو دسته ریز و درشت تقسیم می شود که ماش ریز همان ماش عمرانی است و دسته دوم که ماش درشت است به این نوع ماش ها ماش بذر هندی گفته می شود از این رو سایز ماش را می توان بر اساس اسامی که دارند تشخیص داد.

ماش ایرانی به صورت بوجاری در بازار عرضه می‌شود شود و علت آن هم نبود دستگاه‌های سورت کردن این محصول است به همین دلیل در زمان خرید ماش به صورت فله در آن دانه های شکسته، گل و سنگ و دانه های نپز نیز مشاهده می‌شود.

شناخت ماش وارداتی 

ماش خارجی عمدتاً از کشورهای ازبکستان، آرژانتین، استرالیا و میانمار وارد کشور می‌شوند مزیت اصلی که ماش خارجی نسبت به ماش داخلی دارد این است که دانه‌های ماش خارجی کاملاً پزا هستند و در کل دانه های آن درشت تر و یکدست تر هستند و ظاهر بهتری نسبت به نمونه ایرانی ان دارند و به صورت کاملا سورت شده و بدون گل و سنگ در بازار ارز می شود.

همانطور که می دانید محصولاتی در بازار که کیفیت بالاتری دارند قیمت آنها نیز نسبت به نمونه های دیگر بالاتر است از این رو قیمت ماشین خارجی نسبت به ماش ایرانی بیشتر است و همچنین کارخانه های بسته بندی نیز به علت کیفیت مطلوب این محصول و کامل پز بودن آن از نمونه وارداتی آن استفاده می کنند.

همانطور که می دانید مجموعه بازرگانی فاتک همواره سعی کرده است تا  نمونه های مختلفی از حبوبات را در اختیار مصرف کنندگان و خریداران عزیز قرار دهد از این رو می توانید جهت تهیه نمونه های مختلف این محصول با مشاورین شرکت در تماس بوده و هر سوالی که در زمینه خرید و یا شناخت این محصول دارید را را با آنها در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *