صادرات نخود کرمانشاه به کشورهای خارجی

صادرات نخود کرمانشاه به کشورهای خارجی

هر ساله مقدار زیادی از نخود ایران به کشورهای خارجی صادر می شود. در این مطلب صادرات نخود کرمانشاه به کشورهای خارجی را بررسی می کنیم.

عمده نخود صادراتی ایران به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان صادر می شود. در دهه گذشته آمار میزان نخود صادراتی ایران خیلی بالاتر از مقدار نخودی بود که امسال تاکنون صادر شده است. اما تقریبا ۲ سال است که کشورهای رقیب جای ایران را برای صادرات گرفته اند. ممنوعیت های صادراتی ، میزان عوارض بالا برای صادرات نخود از جمله عواملی است که باعث کاهش میزان صادرات نخود به کشورهای خارجی شده است.

صادرات نخود

عمده نخودی که از کشورمان به کشورهای خارجی صادر می شود، نخود کرمانشاه است که کیفیت بالاتری از سایر نخود های موجود در بازار دارد. ایران قادر است تا صد هزار تن نخود به کشورهای خارجی صادر کند اما مقدار صادرات نخود در سال های اخیر به طور متوسط ۲۵ هزار تن بوده است که با حداکثر توانایی صادرات نخود تا حد زیادی فاصله دارد. همان طور که در ابتدای مقاله هم گفته شد بیشتر نخود صادراتی به مقصد عراق، افغانستان و پاکستان صادر می شود. که امروزه میزان صادرات به این کشورها نسبت به گذشته چند برابر شده است. یکی از این دلایل وجود تحریم ها و علت دیگر پایین آمدن ارزش پول ملی کشور است.

سایز نخود صادراتی به این کشور ها عمدتا ۳ خوان و ۲ خوان از نخود کرمانشاه بوده است. از بین این سه کشور مقصد صادرات، عراق به نسبت بقیه نخود با کیفیت تری را قبول می کند و کشور افغانستان هم بیشتر نخودهای ضعیف تر و کوچک تر را خریداری می کند. مثلا سایز ۶ نخود به افغانستان صادر می شود.

شما مشتریان عزیز و گرامی می توانید برای خرید نخود کرمانشاه و سایر حبوبات با کارشناسان ما در بازرگانی فاتک تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما نیز بهره مند شوید. همچنین می توانید برای آگاهی از قیمت نخود و سایر حبوبات به صورت لحظه ای به کانال تلگرام فاتک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *