تفاوت عدس کانادایی با عدس روس

تفاوت عدس کانادایی با عدس روس

تفاوت عدس کانادایی با عدس روس چیست؟  امروزه از کشورهای مختلفی واردات عدس به داخل ایران صورت می گیرد به طور مثال وارد کنندگان بسیاری عدس را از کانادا، روسیه،  قزاقستان و…  وارد کشور می کنند این در صورتی است که کیفیت عدس تولید شده در هر کدام از این کشورها متفاوت است به تبع کیفیت،  قیمت آنها نیز متفاوت خواهد بود.

تفاوت عدس کانادایی با عدس روس

در نگاه اول تفاوت آشکاری بین عدس کانادایی و عدس روس وجود ندارد و کسانی که تخصصی در زمینه حبوبات نداشته باشند متوجه تفاوت آن‌ها نخواهند شد. در ادامه به بررسی هر کدام به طور جداگانه پرداخته می شود.

عدس کانادایی:  همان طور که می دانید عدس کانادایی شناخته شده ترین عدس موجود در بازار می باشد  عدس کانادایی دارای دانه‌ های ضخیم و توپری است و رنگ سبز خیلی خوبی دارد مهم ترین وجه تمایز عدس کانادایی غیر از رنگ آن تو پر بودن دانه هاست به طوری که هر چه دانه ها تو پر تر باشد کیفیت عدس بالاتر است از ویژگی های دیگر این عددس این است که میزان عدس های لپه شده در عدس کانادایی بسیار ناچیز است منظور از عدس لپه شده همان عدس هایی است که در مراحل سورت،  بارگیری و تخلیه شکسته شده‌اند و به شکل لبه درآمده اند

عدس روس:  دارای دانه های درشت و رنگ سبز خوبی است است وجه تمایز عدس روس با عدس کانادایی در این است که عدس روس به اندازه عدس کانادایی تو پر نیست . دانه های عدس روس ضعیف‌تر از دانه‌های عدس کانادایی است همچنین دانه‌های عدس روس  در کنار ضعیف بودن چروک هم هستند به طوری که به نظر می‌رسد دانه‌ها رطوبت خود را از دست داده‌اند در حدی  که تعدادی از دانه‌های چروک زیادی دارند . از دیگر مشخصه عدس روس رنگ بعضی از دانه های عدس است که متمایل به سیاه یا لکه های سیاه روی بعضی از دانه ها است.

عدس کانادایی :

– دانه های توپر 

– رنگ سبز یک دست 

– دارای درصدی از عدس های لپه شده 

عدس روس :

– دارای دانه های ضعیف و نازک 

– دارای تعدادی دانه ی چروک 

– دارای تعدادی دانه یا لکه سیاه 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *